Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2010 14:30 - НОВОТО Начало
Автор: lagarder55 Категория: Бизнес   
Прочетен: 1080 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 05.04.2010 18:22


Защо започнах с това интервю? Защо озаглавих блогът си ВСИЧКИ ЗАЕДНО? Защо написах – Заедно можем повече? И накраят (впрочем има ли край?) ЗАЩО “Пазаруване през Интернет?” Колко пъти на ден си задаваш този въпрос -“защо?”? Никой не брои! По някога това ЗАЩО кънти доста в главите ни. А по някога просто не отговаряме на въпроса си!  Ето за това започнах блогът си!         Като начало ще кажа няколко думи за себе си.   С чудото на двайсти век, компютъра, се за “запознах” в средата на 80-те години. Бяха ме запленили в ученическите ми години книгите на Айзък Азимов, Олег Ефремов, Станислав Лем, Стругацки и много други. В тях постоянно срещах това удивително творение. Все още не знаех историята на Джон Атанасов и каква революция предстои в общуването между хората. Доста по-късно се появи и “Седморката на Блейк” с прословутия “ОРАК”. Постоянно мечтаех да пипна, да се докосна до това “чудо” КОМПЮТЪРА. И когато ГО видях, в залата бяха поне 20 Правец-8, не знаех какво да правя, как да го включа, какво да гледам. По онова време имаше един сочен израз- “какво гледаш като индианец пишеща машина”. Е, аз изглеждах точно така.   Показаха ми, дадоха ми насоки, щракнах няколко пъти и това беше. Разбрах , че ще трябва да се образовам. В училище и в техникума никой не ни бе обяснил или показал как и какво.   В книжарницата намерих нужната литература, дори си закупих и поредицата от 12 книжки. За няколко дни ги изчетох. Но не е било нужно само да ги ЧЕТА а и да разбера същноста на материята. И започнах от ново.   И така няколко седмици, вечер преглеждам няколко лекции, на другия ден в залата пред Правец-а, щракам на клавишите и разучавам БЕЙСИК-а, езика с който ще си говоря с компютъра. Бях направо щастлив когато преписах първата програма с която ГО накарах да ми покаже часовник на екрана. Пет минути се възхищавах. Гордо оглеждах хората около себе си, всеки забол поглед в клавиатурата и екрана, в очакване някой да ме похвали- видите ли, аз направих това. В края на петата минута осъзнах , че не аз съм го направил а хората преди мен, т.е. аз вървя по техните стъпки, правя това което те вече са направили.   Месец два след началната ми среща с компютъра разбрах , че мечтата ми се е сбъднала. Аз вече знаех какво е КОМПЮТЪР, че ТОЙ не се е появил от нищото, че ТОЙ не е създаден да ти показва само чавовник. Почувствах какво е ОРАК във филма.   И от този момент мечтата ми бе да имам компютър, мой собствен.   Минаха години, появиха се публикации за ИНТЕРНЕТ, нещо не чувано и невиждано. По филмите виждахме герои които се разхождат с някакви ранички и говорят по телефон. Постепеннно и по нашите улици се появиха тези “подвижни” телефони, до като днес те вече никому не правят впечатление.   Мечтата ми за компютър не угасваше, подхранвах я с четиво постоянно.   Малко след новото хилядолетие се запознах с хора които започваха да изграждат кабелна мрежа за ТВ в моят град. Стана въпрос и за компютри. Подскочих от радост като разбрах , че ще продават на изплащане компютри втора употреба. За мен бе супер. Веднага заявих, че ще съм първият. Само , че малко ще почакам да започнат изграждане и на Интернет мрежата. Събирали желаещи. Е, аз бях първият. В следващите няколко дни разговарях с мои приятели и познати. Доста от тях заявиха , че са готови да се включат в тази мрежа.   И тук идва най-трудното. Купих си компютъра-DEL. Ами сега, “то не било компютри ами компоти”. Знанията ми от преди няколко години отидоха на кино, не ми служат. Хайде пак на ново. WINDOWS, нова дума и пак английска. Никак не разбирах това което се появяваше на екрана. Е, бях научил някои значения от бейсика, delete, open, file и още малко, но това се оказа недостатъчно. Не знаех , че това са диалогови прозорци с които компютъра комуникира с мен. Аз трябваше да ги разчитам за да му кажа какво и как да го направи. Пак попаднах в задънена улица. Е, имам пиятели които ми помогнаха. Дадоха ми програми за превод и постепенно започнах от ново. За месец и нещо успях да повреда ОС няколко пъти, да се науча да я преинсталирам и да си инсталирам нови програми. Пак по системата – СТЪПКА ПО СТЪПКА. Имах около себе си хора които бяха минали по този път.        И ДОЙДЕ ДЕНЯТ ! ! !   Да, дойде. В един прекрасен слънчев ден Интернета влезна в дома ми. Тогава се отвори най големият прозорец който бях виждал. Често си го наричам ГОЛЯМОТО СЕЛО. И отново трябваше да се уча. Постоянно изкачаха нови и непознати неща. Но вече имах МРЕЖА, а в нея имах познати които ми помагаха. И така е до днес и за напред.
image
Ще те запозная с приятелите ми. Те също ще ти помагат!!



Тагове:   начало,   новото,


Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - da
15.01.2010 16:30
Taka e
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lagarder55
Категория: Бизнес
Прочетен: 23166
Постинги: 6
Коментари: 3
Гласове: 8
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031